Multi-styled Text Generator at TextSpace.net

Everything happens for a reason


Assalamualaikum..

Tadi aku tengok berita yang pasal pergolakan di Mesir.
Sekarang kerajaan dalam usaha membawa balik student Malaysia.
Kesian kawan2 aku yang study kat sane.
Terpaksa tangguh pengajian diorang.
Sorang kawan aku yang study kat sana ckp, maybe dia juz duk kat Jeddah je.
Sbb kerajaan juz tanggung perjalanan ke Jeddah je.
Tapi tak tahu la skarang ni camna,
Bila aku pikir balik,nasib baik aku tak study kat sana..
Suma yang berlaku ada hikmah nya

Dulu aku mintak JPA untuk medik Timur Tengah..
Tapi tak dapat..
Hospital attachment pon aku tak dapat.
Tiba-tiba JPA panggil ak temuduga
Tapi kali ni kat Putrajaya je..
Aku agak pelik kenapa aku dipanggil coz ak tak dapat hospital attachment
Tapi aku pegi je interview,,maybe ini dikatakan rezeki..

Actually, pada masa tu aku dah study asasi sains kat uitm shah alam
Yang tu under scholar MARA spc mrsm
Aku dah exam pon satu sem kat sana..pointer pon ok...
Tapi aku pon tak tahu kenapa aku asyik nak keluar dari uitm tu..
Kalau tak,maybe aku dah buat medik skarang,tapi setiap yang berlaku ada hikmahnye..
Aku asyik homesick masa study kat uitm..uwaa..malu2

Then aku dapatlah medik ipts for JPA..
Ada kawan aku,dapat medik kat Mesir.But then,dia tolak..
Aku nak sangat ke Mesir..
So,mak aku buatlah permohonan untuk gantikan tempat kawan aku tu,
Tapi permohonan yang kami buat agak terlambat..
Actually, aku dapat tempat di AIMST.arghh
Tapi, aku buat permohonan tukat Uni.
Aku n mak aku pon turun naik bangunan JPA nak tukar Uni,,
Aku mintak tukar Monash Uni,tapi Monash Uni dah full
At last,aku dapat la jgk UCSI sama dengan Hidayah..
Ok la kan, sbb dekat dengan umah..huhu

Dalam pada masa itu,aku dalam dilema
Antara mara or jpa..
Aku pada masa tu memang dah x ada hati da kat uitm..uwaaa
So, aku buat la Solat Istikarah untuk mendapatkan petunjuk dariNya..
Pada malam itu,aku bermimpi yang aku mmg keluar dari uitm..
Alhamdulillah,harap2 betullah petunjuk yang disampaikan kepadaku..
Kadang2 aku rasa jeles dengan kawan2 aku kat uitm yang dah belajar medik
Tapi aku percaya, setiap yang berlaku ada hikmah nya....

Ok nak tido,esok kena bangun awal.bertolak pulang ke KL..


2 Response to "Everything happens for a reason"

  1. zareenyangmenawan says:

    sume pon ad hikmah mim....ko akan jdik doc yg hebat..!!jgan riso...hehe

    Mim says:

    kalo aku ditakdirkan tak dapat jadi doktor pon,ade hikmahnye......skarang ni aku berdoa dan brtawakal je dengan result alevel ak.....

Post a Comment

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme