Multi-styled Text Generator at TextSpace.net

Bee hoon kung fu


Assalamualaikum :D

Alhamdulillah, hari ni aku, mak n papa dapat berpuasa sunat Isnin..
Menu berbuka puasa tadi ialah bee hoon kung fu.
Hari ini aku yang masak.hehe(macam x percaya je an)
Petang td, aku n mak aku pegila beli bahan2 tuk buat kung fu ni..
Actlly senang je buat menu nih.
Kalau kat kedai harganya mahal sampai 5 or 6 ringgit.
Di sini aku nk share resipi bee hoon kung fu aku nih.hehe

Bahan2:
bee hoon
ayam
udang
sotong
sayur2 (lobak.kubis,sawi,cili padi dll)
tepung jagung
mayonis
garam
gula
bawang putih
telur

Cara2 buat bee hoon salut telur:
1-pukul telur bersama mayonis di dalam gelas or mangkuk
2-masukkan beehon
3-tuang dalam kuali yang dah diletakkan sedikit minyak. ratakan beehon supaya menjadi sedikit nipis.
4-balikkan supaya kedua-dua belah masak dan garing

Cara2 buat kuah:
1-tumis bawang putih hingga sedikit perang.kemudian masukkan seafood dan ayam
2-tuangkan tepung jagung yang telah dibancuh dengan air dalam kuali.
3-masukkan cili padi,n sayur2 tadi.then,tambah garan n gula secukup rasa
4-biarkan kuah sedikit pekat kemudian tuangkan ke dalam pinggan berisi bee hoon tadi. (kalau nak lebih kuah boleh
tambah lagi air)

ok,sedia dihidang!

nyum2!ini dia hasil tanganku..

Suka sangat sebab sumanya ckp sedap.hehe
licin kitorg makan.

Ok. sampai di sini sajaaa..
Btw, marilah kita berselawat ke atas nabi...
Salam maulidur rasul....

Assalamulalaikum :)

6 Response to "Bee hoon kung fu"

  1. :)

    nk jugakkk..!!

    Mim says:

    ell: :))
    zareen: ala,ko lg pro..ko ajr aku mskn2 len ek t.hehe

    yummaayy..! nak3!

    AlyB says:

    wewitt.. *drools*

    Mim says:

    @zani,aku x nk bg kat ko.hak3
    @wewiitt to farah too!haha

Post a Comment

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme